söndag 18 september 2011

Söndag 09:56

God morgon alla goa.


En dag kvar på helgen som jag ska få spendera tillsammans med M.

Vaknade innan sju idag och ville gå upp, när händer det?

Jo, när man haft en lugn helg med mycket sova. Det behöver jag då jag inte riktigt mår hundra, har en tråkig förkylning som sätter sina spår och som inte verkar vilja överge mig.

I fredags var vi som sagt på Skojarebacken, ett mer än ok ställe med härlig inredning och "skojig" meny. " Chokladtryffel till kärringen" fanns bland annat som dessert, om det nu var så roligt som herrarna vid bordet tyckte ...

Vi åt tre-rätters allihop, jag en bestående av getosttoast med valnötter och rödbetor, biff á la Rydberg och slutligen en chokladtryffel enligt ovan :) för 330 kr.

Gott men ingen strålande smakupplevelse.

Igår lördag vakandes GGG hos Hanna och vi fick god med lax och couscous och det godaste tillbehöret just nu, vitlöksstekta sockeärtor á la Dave, mums!

En tidigt kväll blev det dock för mig vilket reslterade i den tidiga ottan idag ;)

Frukost på Dahlströmsgatan är precis uppäten i form av dessa goingar som stått och kalljäst i kylen enda sedan igår vid fem-tiden. Så bra med bröd man gör dagen innan och POFF så har man nygräddade frallor på frukostbordet. Mycket goda, ni får gärna recpet på dessa om ni är intresserade.








Nu väntar en tur till Styrsö och sen får vi se vad dagen bjuder!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar