tisdag 13 september 2011

blåsig morgon

Tisdag idag.

Raina säger bara ett ord: busväder!
Dålig uppdatering från en fantastisk lördagskväll, här kommer den:
Dagen spenderade jag själv med att ligga på soffan och kolla på idol fram till två-tiden. Natten skulle bli lång, det visste jag och därför var det så skönt att bara ligga däroch glädjas och faktiskt även fälla en tår över de tappra "ungdomarna" som ställer sig framför juryn, Bagge förresten, han är ju bara så goo!

Långbord var ordnat sedan kvällen innan och jag började pyssla med allt och inget.
Dukning, glass-göra, fixa ljus, damsuga lite här och lite där ... mys!
Vid fem kom min underbara M hem med en blå låda med massa goda kräftor, han fick strax ställa sig och göra en Västerbottenpaj som blev fantastisk, som sagt, han kan han min man!
Ostbricka iordninggjordes och bröd, kex, crostini lades fram ...
Snart var klockan sju och de första gästerna droppade in, strax var alla här och jag hittar mina gäster trängandes på balkongen efter lite fix i köket.
(Förklaring: Vi har en gigantisk backe att ta sig uppför innan man kommer hem till oss och därför är alla alltid väldigt varma när de slutligen når lägenhet 158).
Väl satta till bords rann sedan kvällen iväg med glada skratt, frossande i goda skaldjur, lekar (tack Alex&Pauline) och gott häng. Oh, va jag tycker det är roligt men alla vänner omkring en!
Tack allihop för en fantastiskt kväll, ni är så goa och jag är så glad att ni finns!


1 kommentar:

  1. Tack underbara Sofia för den otroligt härliga kvällen och den fantastiska maten!! =) Jag hade mycket trevligt! kram Lavsund

    SvaraRadera