torsdag 22 september 2011

Fredag 08:31

Mornings!

Laddar med fantastisk frukost idag igen, jag älskar frukost!
Skulle nog kunna äta frukost till alla dagens mål egentligen med lite olika inriktning.
Jag är också en periodare, jag dukar nämligen upp och äter i princip alltid samma sak, till dagens första mål. Sedan resan till Alcudia, Mallorca med M:s familj för ca 3 år sedan äter jag nu alltid Mild yoghurt naturell, fick smak för detta där nere, det lite sura tycker jag om. Surare än vanlig fil.
I har jag alltid blåbär, ibland även hallon eller mango, men alltid blåbär. På detta strör jag kanel, jag är en storkonsument av kanel, kanske för mycket... Jag vet att man inte ska äta för mycket av detta och ska nog kika på hur mycket jag egentligen strör på varje morgon...
På kanelen, alltid linfrö, som magen mår så bra av, går alltid på toa, innan eller efter frukosten, vilket känns bra för har man inkomster så har man utgifter!
Sen har jag halva tallriken fylld med solrosfrö och halva med någon musli, russin och mandel över detta och så ett nytt drag med kanelburken!
Och detta kära ni, längtar jag till i princip varje morgon, det är så märkligt, men jag bara älskar det!
Jag minns en gång när jag bodde i Gråbo, då hade jag fått dille på fil, som jag åt på den tiden. Fil med All Bran och russin i och mandel. Och så fick jag veta att det som verkade så nyttigt, dessa goda All Bran var massa socker i. Jag visste inte hur jag skulle kunna sluta och det måste varit nåt väldigt dramatiskt för mig då jag fortfarande kommer ihåg det så starkt :)

Idag är det i varje fall fredag, en av veckans bästa dagar, och jag har en skön stund hemma innan jobb väntar. Sedan blir det Idol-kväll! Oh, vad jag gillar hösten med alla bra program som startar igen :) Det är en bra sak med denna årstiden, man får vara inne på ett annat sätt än på sommaren, ta det lite lungt, tända ljus, laga god mat, och krypa upp i soffan, det är härligt!

Hoppas ni får en strålande dag idag!
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar