måndag 23 november 2009

Förkyld Kram

Idag mår jag inte så bra i mig själv i min kropp.
Hon tycker nog att det är lite för mycket regn ute och att jag har lite för tunna kläder på mig. Att jag inte ska springa ute i ösregn eller vara ute för sent på nätterna.
Dock kan jag ju inte alltid göra som hon vill. Min kropp.

Jag har blivit pangförkyld och skulle inte gått till jobbet i morse om det inte vore för att JAG var den ende som hade nyckel in.

Efter en ok fm skulle jag då precis bege mig hemmåt.
jag hade tagit på mig kläderna, halsduken, skorna jackan och slängde precis väskan över armen när en av våra härliga bygg-arbetare med såna där fina byxor kommer springande emot mig och ger mig någonting i handen.

Lika fort som han kommit har han också försvunnit.
- Va, vad är det här? ropar jag.
- Det är till dig, ta det på rätt sätt ...
WHAT?
Jag granskar noga vad jag fått i min hand. Det är ett kuvert märkt Hagakliniken med brevfönstret till höger, där ser jag ett vykort skymtandes.

Bygg-jobbaren i de fina byxorna har för längesen avägsnat sig från vårat våningsplan och jag kan tryggt öppna mitt kuvert.
Då har jag fått ett vykort med en nalle på där det står "kram"
Och texten " Du en kanon söt !"
Kram Micke

Värt att gå till jobbet idag.
Lätt.

3 kommentarer:

  1. hehe va gulligt! jag är också förkyld, urk.. men jag var också på jobbet idag eftersom jag inte är liiika pangförkyld som i helgen. ska lägga mig snart o sova ut imorgon innan nästa pass imorn kväll.

    kram på dig sofia och krya på dig!
    Linda

    SvaraRadera
  2. åh vad gulligt.. :) hehe, sööt han är..
    du är bäst min syster.
    KRYA på dig..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst värmer det å få ett sånt kort! Det fick jag en gång på Shell i Gråbo. Helt plötsligt låg det bara ett kuvert på disken som det stod Emma på! Visserligen var han jag fick det av ett riktigt psykfall men man blir glad ändå! Hoppas allt är bra med dig! Kram

    SvaraRadera